«Powrót

Biało-czerwoni biorą paragony w Narodowej Loterii Paragonowej

Biało-czerwoni biorą paragony w Narodowej Loterii Paragonowej

Biało-czerwoni biorą paragony w Narodowej Loterii Paragonowej

„Bierzesz paragon, to sprzedawca płaci VAT. A z podatków są: szkoły, drogi, szpitale. Mam wymieniać dalej?" – słyszymy w najnowszym spocie telewizyjnym promującym Narodową Loterię Paragonową. Jak pokazuje ogromna popularność kampanii edukacyjnej Ministerstwa Finansów, która wystartowała w październiku 2015 r., o tym, że warto zbierać paragony fiskalne, wie już coraz więcej Polaków. Na stronie loterii tylko w grudniu zarejestrowano ponad 13,5 miliona paragonów, a od startu kampanii – blisko 46 milionów.

Zdjęcie ze spotu Narodowej Loterii Paragonowej na którym widać dziewczynę w sklepie kibica.

Fabuła spotu w zabawny i ciepły sposób przypomina o podstawowym celu loterii. Chodzi o uświadamianie Polakom, że wydawanie i branie paragonów przy każdych zakupach towarów i usług oraz proszenie o paragon w sytuacji, kiedy sprzedawca zapomina o jego wydaniu, ma wielkie znaczenie dla dobra wspólnego. Ta prosta czynność to jednocześnie postawa obywatelska, która przekłada się na lepsze funkcjonowanie kraju i finansowanie usług, z których wszyscy korzystamy na co dzień. Loteria tym samym podkreśla związek między braniem paragonu a wpływami do budżetu państwa. Dzięki temu możemy liczyć na sprawniejszą ­służbę zdrowia, oświatę czy transport publiczny. Pamiętanie o paragonach to również wspieranie uczciwych przedsiębiorców i kształtowanie zdrowej konkurencji między nimi.

Spot odwołuje się do pozytywnego wizerunku kibiców polskich reprezentacji narodowych – ludzi w każdym wieku, młodych duchem i pełnych energii. Wpisuje się też w kalendarz tegorocznych wielkich imprez sportowych z udziałem Polaków, m.in. mistrzostw Europy w piłce nożnej i ręcznej. Spot w wersji telewizyjnej będzie wyświetlany na antenie w TVP i w stacjach komercyjnych, a także w kinach i Internecie. Wersję radiową będzie można usłyszeć w ogólnopolskich rozgłośniach publicznych i komercyjnych.

Dlaczego tak ważna jest edukacja obywatelska, również w zakresie brania i wydawania paragonów? Odpowiedzią są postawy Polaków dotyczące robienia zakupów. Z badań przeprowadzonych dla MF wynika, że połowa Polaków w ogóle nie ma zdania, czy wydawanie (lub nie) paragonów w jakikolwiek sposób wpływa na środki z podatków uzyskiwane przez państwo. Prawie 1/3 pytanych obywateli twierdzi, że nie ma to żadnego wpływu. Tylko 5 proc. Polaków rezygnuje z zakupów, gdy podejrzewa, że sprzedawca nie odprowadza podatku od sprzedaży. Z kolei dla blisko 40 proc. osób odebranie paragonu podczas zakupów nie ma znaczenia lub twierdzą, że to nie one są odpowiedzialne za prowadzenie kontroli.

Dlatego Narodowa Loteria Paragonowa promuje wiedzę o relacji między paragonami a systemem podatkowym oraz budżetem państwa. Nagradza ona również świadome, obywatelskie postawy wśród konsumentów. Do wygrania w loterii są samochody Opel Insignia i Astra, laptopy i notebooki.

Więcej informacji oraz rejestracja paragonów na stronie loteriaparagonowa.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
 

«Powrót