Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Podstawowym aktem prawnym, który reguluje sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096).

    Przyjmowanie i załatwianie spraw podlega również zasadom obiegu dokumentów określonym w instrukcji kancelaryjnej Ministerstwa Finansów.

    Kancelaria ewidencjonuje sprawy przesyłane do Ministerstwa i przekazuje do sekretariatów odpowiednich departamentów / biur. Sekretariaty przedstawiają sprawy do wglądu i dekretacji przełożonym, którzy przekazują je do załatwienia pracownikom merytorycznym. Po zaakceptowaniu sposobu załatwienia sprawy przez przełożonego, odpowiedź wysyłana jest pod wskazany adres korespondencyjny lub e-mailowy.

    Ministerstwo rozpoznaje także sprawy, które wpływają pocztą elektroniczną oraz udziela informacji telefonicznie.

    Aby uzyskać informację o stanie spraw indywidualnych, prosimy o kontakt z poszczególnymi departamentami lub biurami MF.

    bip

    Publication information

     
    Approve date: 05.03.2012 Publish date 05.03.2012 14:53 Last modification date: 27.11.2018 15:19
    Author: Anna Madziar Publishing person: Anna Madziar Modification person: Paulina Pawlik
    History versions