Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Podstawowym aktem prawnym, który reguluje sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096).
Przyjmowanie i załatwianie spraw podlega również zasadom obiegu dokumentów określonym w instrukcji kancelaryjnej Ministerstwa Finansów.
Kancelaria ewidencjonuje sprawy przesyłane do Ministerstwa i przekazuje do sekretariatów odpowiednich departamentów / biur. Sekretariaty przedstawiają sprawy do wglądu i dekretacji przełożonym, którzy przekazują je do załatwienia pracownikom merytorycznym. Po zaakceptowaniu sposobu załatwienia sprawy przez przełożonego, odpowiedź wysyłana jest pod wskazany adres korespondencyjny lub e-mailowy.
Ministerstwo rozpoznaje także sprawy, które wpływają pocztą elektroniczną oraz udziela informacji telefonicznie.
Aby uzyskać informację o stanie spraw indywidualnych, prosimy o kontakt z poszczególnymi departamentami lub biurami MF.
| Publication information Approve date: 05.03.2012 | Publish date 05.03.2012 14:53 | Last modification date: 27.11.2018 15:19 | Author: Anna Madziar | Publishing person: Anna Madziar | Modification person: Paulina Pawlik | | |