W okresie od 1 lipca do 28 sierpnia 2014 r. w ministerstwach i urzędach wojewódzkich (audytem objęto 33 jednostki) został przeprowadzony audyt wewnętrzny zlecony w zakresie skuteczności systemu rozpatrywania skarg i wniosków oraz innych sygnałów obywateli. Audyt został zlecony przez Ministra Finansów na polecenie Prezesa Rady Ministrów.
Celem audytu było:
- uzyskanie oceny funkcjonowania systemu rozpatrywania skarg i wniosków oraz innych sygnałów obywateli, a także skuteczności działań jednostek administracji rządowej w tym zakresie,
- przedstawienie wniosków i ewentualnych propozycji usprawnień w zakresie komunikacji pomiędzy administracją rządową a obywatelem oraz budowania skutecznego systemu reakcji na skargi i wnioski oraz inne sygnały obywateli.
Na podstawie wyników audytu wewnętrznego Kancelaria Prezesa Rady Ministrów opracowała i opublikowała w lipcu 2015 roku poniższe rekomendacje dla urzędników dotyczące przyjaznego komunikowania się administracji z Obywatelem:
- „Komunikacja pisemna",
- „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich".
Rekomendacje dostępne są na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
Dziękujemy audytorom audytorów wewnętrznym za przeprowadzenie zadania audytowego, którego wyniki przyczyniają się do poprawienia jakości obsługi obywateli przez administrację.