Euro w Polsce, Pełnomocnik Rządu ds. Wprowadzenia Euro przez Rzeczpospolitą Polską

Druga edycja szkolenia nt. euro dla pośredników informacji

Druga edycja szkolenia nt. euro dla pośredników informacji

Druga edycja szkolenia nt. euro dla pośredników informacji

25 listopada br. Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Wprowadzenia Euro przez Rzeczpospolitą Polską ponownie przeprowadziło całodniowe szkolenie dla grupy studentów i absolwentów uczestniczących w drugiej edycji programu „Euroszkoła z Schumanem", organizowanym przez Fundację im. Roberta Schumana we współpracy z Ministerstwem Finansów. Celem programu jest przygotowanie młodych ekspertów do uczestniczenia w kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat wspólnej waluty euro. Uczestnicy szkolenia zostali wyłonieni w drodze rekrutacji, która obejmowała m.in. test przygotowany przez Biuro Pełnomocnika.

W ramach programu uczestnicy zmierzą się z wyzwaniem, jakim będzie rola pośredników informacji (tzw. multiplikatorów) nt. euro i jego wprowadzenia w Polsce. Po zdaniu egzaminu końcowego z wiedzy zdobytej podczas szkolenia prowadzonego przez Biuro Pełnomocnika, multiplikatorzy uzyskają certyfikaty, a następnie będą oni prowadzili zajęcia nt. wspólnej waluty euro w gimnazjach, liceach oraz w Szkolnych Klubach Europejskich, a od tego roku także w szkołach podstawowych. Dla najaktywniejszej i osiągającej najlepsze wyniki osoby (ew. osób) przewidziano możliwość odbycia bezpłatnych miesięcznych praktyk w Biurze Pełnomocnika w Ministerstwie Finansów.

Zorganizowane przez Biuro Pełnomocnika szkolenie było poświęcone tematyce wspólnej waluty i zmian związanych z jej wprowadzeniem w Polsce. Studenci mieli okazję zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami związanymi z procesem wprowadzenia euro w Polsce, uzyskując informacje od osób bezpośrednio zaangażowanych w organizację i koordynację tego procesu.

Szkolenie obejmowało następujące zagadnienia:
• status Polski jako państwa członkowskiego z derogacją i procedury związane z wprowadzeniem wspólnej waluty. Kryteria konwergencji i warunki przyjęcia euro,
• korzyści i koszty przyjęcia euro – szacunki dla Polski,
• efekty cenowe, „iluzja euro" i ochrona konsumenta w procesie wprowadzenia euro,
• rola kampanii informacyjnej w procesie wprowadzania euro,
• organizacja procesu wprowadzenia euro w Polsce.