Grupa została powołana w celu wypracowania rozwiązań w zakresie dostosowań systemów informatycznych w administracji publicznej pierwotnie ujętych w zadaniach i harmonogramie Zespołu Roboczego do Spraw Administracji Publicznej w związku z wprowadzeniem euro.
Do zadań Grupy należy:
1. opracowanie rozwiązań w zakresie:
- przygotowania wytycznych na potrzeby jednostek administracji publicznej służących identyfikacji procesów i zmian w systemach informatycznych (IT) w związku z wprowadzeniem euro,
- przygotowania procedur wspomagających monitorowanie przygotowań do wprowadzenia euro po wejściu Polski do Europejskiego Mechanizmu Kursowego II (ERM II), w zakresie dostosowań systemów IT,
- identyfikacji i monitorowania potencjalnych zagrożeń związanych z dostosowaniem systemów IT w administracji publicznej do wprowadzenia euro przez Polskę oraz przygotowania propozycji rozwiązań zmierzających do sprawnego wprowadzenia zmian w systemach IT;
2. wymiana informacji w ramach instytucji reprezentowanych w Grupie.
W skład Grupy Zadaniowej ds. Dostosowania Systemów Informatycznych w Administracji Publicznej wchodzą:
- przewodniczący – przedstawiciel Ministra Administracji i Cyfryzacji;
- wiceprzewodniczący – przedstawiciel Ministra Finansów;
- członkowie, po jednym przedstawicielu: Ministra Gospodarki, Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Ministra Zdrowia, Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego - reprezentującego Stronę Samorządową.
Harmonogram prac (plik PDF, 16 KB)