- W 2018 r. obchodzimy 50. rocznicę europejskiej Unii Celnej.
- Komisja Europejska przygotowała kampanię prezentującą historię i zalety Unii Celnej.
Polscy funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej, obok kolegów z Finlandii, Włoch i Francji, zostali zaproszeni do zaprezentowania w serii krótkich filmów promocyjnych swoich dokonań na rzecz ochrony bezpieczeństwa obywateli Unii Europejskiej.
Na potrzeby kampanii warszawskie lotnisko Chopina zostało planem zdjęciowym, a wśród bohaterów filmu nie mogło zabraknąć naszych psów służbowych, w tym suczki Ula-la, która w ten sposób została prawdziwą celebrytką i gwiazdą mediów społecznościowych. Efekty tych prac można obejrzeć na specjalnie utworzonej stronie internetowej Komisji Europejskiej oraz na kanale YouTube.
Aktualnie filmy opublikowane są w angielskiej wersji językowej, ale już niebawem będą dostępne również po polsku. Zachęcamy także do obserwowania profilu EU Tax&Customs na Twitterze, gdzie szerzej można się dowiedzieć o zaletach europejskiej Unii Celnej.