«Powrót

Ministerstwo Finansów partnerem Bezpiecznych pieniędzy

Ministerstwo Finansów partnerem Bezpiecznych pieniędzy

Ministerstwo Finansów partnerem Bezpiecznych pieniędzy

Banknoty 20, 50 i 100 złotowe - w wersji dotychczasowej i zmodernizowanej

Bezpieczne pieniądze to kampania Narodowego Banku Polskiego związana z wprowadzeniem do obiegu banknotów ze zmodernizowanymi zabezpieczeniami. Ministerstwo Finansów jest jednym z partnerów akcji wspierającym działania NBP.

Zmodernizowane banknoty o nominałach 10, 20, 50 i 100 zł będą zastępowały zniszczone lub uszkodzone banknoty wycofywane z obiegu. Wszystkie obecnie używane banknoty bezterminowo pozostaną prawnym środkiem płatniczym.

Projekty graficzne zmodernizowanych banknotów nie uległy zmianie, ale zastosowanie nowych zabezpieczeń powoduje, że różnice pomiędzy banknotami nowej i dotychczasowej emisji będą widoczne. Najważniejsze zmiany to odkryte pole znaku wodnego, wprowadzenie farby opalizującej i ulepszone zabezpieczenie recto-verso. Jedynie banknot o nominale 200 złotych na razie nie zostanie zmieniony.

Akcja ma charakter ogólnopolski i obejmuje między innymi publikację materiałów informacyjnych w prasie, telewizji, internecie oraz formy dotarcia bezpośredniego (plakaty, ulotki). Wśród materiałów drukowanych przygotowane są również broszury dla osób niedowidzących oraz dla obcokrajowców. Wszystkie ulotki i plakaty będą dystrybuowane w całym resorcie finansów.

Współorganizatorem kampanii jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Ministerstwo Finansów zostało zaproszone do wspierania akcji w charakterze partnera, obok Komendy Głównej Policji, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

W weekend 5-6 kwietnia w Centrali NBP odbyły się dni otwarte, których tematem przewodnim była modernizacja zabezpieczeń banknotów; nie zabrakło tam również Ministerstwa Finansów. Wsparcie kampanii zadeklarowała też liczna grupa partnerów komercyjnych, wśród których znajdują się największe sieci sklepów. Będą one dystrybuować w swoich placówkach ulotki i plakaty o zabezpieczeniach banknotów oraz prezentować spoty informacyjne. Komunikaty o modernizacji banknotów pojawiają się także w niektórych sieciach bankomatów oraz komunikacji miejskiej.

Kampanię wspierają również media, przede wszystkim publiczne – Telewizja Polska i Polskie Radio.

Grakika promująca akcję Bezpieczne pieniądze

«Powrót