«Powrót

Skarbówka przez całe ferie zachęcała „Weź paragon”

Skarbówka przez całe ferie zachęcała „Weź paragon”

Skarbówka przez całe ferie zachęcała „Weź paragon”

Od 20 stycznia na terenie całego kraju trwała akcja edukacyjna dotycząca paragonów fiskalnych oraz była sprawdzana ewidencja sprzedaży na kasach fiskalnych. Akcję prowadzili pracownicy urzędów kontroli skarbowej oraz izb i urzędów skarbowych.

Kampania ma przyczynić się do tego, aby sprzedawcy uczciwie ewidencjonowali sprzedaż na kasach fiskalnych oraz uświadamiać podatnikom jak ważne jest branie paragonu. Paragon otrzymany po transakcji daje gwarancję, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy. Paragon ułatwia również złożenie reklamacji kupującemu. W ramach akcji kontrolujący kładą duży akcent na edukację sprzedawców i kupujących, co wpływa nie tylko na wiedzę, ale zmienia też postawy społeczne podatników.

Co roku urzędnicy szukają nowych sposobów na dotarcie z informacją o paragonach fiskalnych do podatników. Warto wspomnieć o tegorocznej plenerowej akcji „Nie bądź jeleń, weź paragon" w ramach „Biegu po serce zbója Szczyrka" prowadzonej wspólnie z miastem Szczyrk, Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu oraz Fundacją Radia Zet. Nietypowa była również akcja rozprowadzania zakładek do książek oraz kalendarzyków wśród czytelników bibliotek i czytelni, która odbyła się w Białymstoku, Warszawie i Rzeszowie oraz akcja wręczania w ośrodkach kultury i sportu wraz z paragonami pocztówek promujących branie paragonów. Ta ostatnia inicjatywa została zrealizowana w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku oraz w Białostockim Teatrze Lalek.

Przeprowadzano również spotkania informacyjne w niektórych centrach handlowych i targowiskach w Galerii Łódzkiej, w Warszawie i na terenie woj. lubuskiego oraz zorganizowano punkty informacyjne w urzędach dzielnicowych. Dzięki zaangażowaniu PKP i PKS plakaty rozwieszano na Dworcach Centralnym i Wschodnim w Warszawie oraz w Białymstoku i w środkach komunikacji np. autobusach szynowych w Opolu, gdzie pasażerom rozdawano pocztówki promujące akcję.

Na szczególną uwagę zasługują inicjatywy edukacyjne kierowane w tym roku do dzieci. Z myślą o najmłodszych na stoiskach promocyjnych organizowano liczne konkursy z nagrodami. Ponadto prowadzono warsztaty dla dzieci w szkołach  na obozach zimowych, koloniach i półkoloniach oraz zorganizowano wycieczkę do Urzędu Skarbowego Wrocław-Krzyki, a także przeprowadzono prezentacje dla przedszkolaków.

Akcja widoczna była w mediach. Emitowano programy, których tematem był cel akcji, jej przebieg oraz mobilizacja kupujących do odbierania paragonów nawet przy najmniejszych zakupach. We współpracy z lokalnymi rozgłośniami radiowymi przeprowadzono konkursy wiedzy dotyczące tematyki prowadzonej akcji.

W materiałach promocyjnych przygotowanych na potrzeby akcji wykorzystano rysunek Andrzeja Mleczki, który udzielił wsparcia kampanii.

Akcja „Weź paragon" to nie tylko kampania edukacyjna, to również działania prewencyjne. W całej zimowej akcji nałożono 18 693 mandaty na kwotę 4 950 785 zł.
 

«Powrót