«Powrót

Urzędy skarbowe w Sierpcu i Olsztynie z tytułem „Profesjonaliści w służbie obywatelom”

Urzędy skarbowe w Sierpcu i Olsztynie z tytułem „Profesjonaliści w służbie obywatelom”

Urzędy skarbowe w Sierpcu i Olsztynie z tytułem „Profesjonaliści w służbie obywatelom”

Przedstawiciele urzędów wyróżnionych w konkursie Profesjonaliści w służbie obywatelom - zdjęcie grupowe, fot. DSC KPRM
Za mównicą przedstawicielka Urzędu Skarbowego w Mińsku Mazowieckim, wyróżnionego w konkursie Profesjonaliści w służbie obywatelom, w tle tablica z napisem O przyszłe mamy szczególnie dbamy, fot. DSC KPRM

Urząd Skarbowy w Sierpcu oraz Urząd Skarbowy w Olsztynie w uznaniu za wysoką jakość obsługi i indywidualne podejście do klientów zostały laureatami I edycji konkursu Szefa Służby Cywilnej „Profesjonaliści w służbie obywatelom". W uroczystości ogłoszenia wyników i wręczenia nagród, która odbyła się 14 lutego 2014 r. wziął udział minister Jacek Kapica.

Urząd Skarbowy w Sierpcu doceniono za uproszczenie procedur obsługi i dostosowanie ich do możliwości i oczekiwań indywidualnych klientów, m.in. osób starszych, niepełnosprawnych ruchowo, niewidomych, podatników młodych po raz pierwszy uruchamiających działalność gospodarczą oraz cudzoziemców. Dodatkowe uznanie urząd zyskał za organizację cyklicznych spotkań edukacyjno-informacyjnych i konsultacyjnych dla osób starszych, niepełnosprawnych i młodzieży, a także edukację młodzieży (lekcje, staże i praktyki zawodowe dla szkół średnich i studentów) oraz staże dla osób młodych czasowo bez pracy. Natomiast Urząd Skarbowy w Olsztynie został doceniony za akcję „Wtorki z e-PITem", podczas której pracownicy Urzędu pomagają wypełniać deklaracje elektroniczne.

Wyróżnienie dla urzędów w Sierpcu i Olsztynie jest tym cenniejsze, że znalazły się one wśród trzech laureatów I edycji konkursu. W konkursie ponadto wyróżniono ex aequo dobre praktyki zgłoszone przez kolejne trzy urzędy, wśród nich Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim za wprowadzenie rozwiązań w obsłudze przyszłych mam. W pierwszej dziesiątce (dwanaście najwyżej ocenionych urzędów) znalazło się dodatkowo 5 urzędów skarbowych: US w Płońsku („Wyrównywanie szans w dostępie do podstawowych usług podatkowych"), US w Dębicy („Serwis informacyjny US w Dębicy" - periodyk opracowany przez pracowników US), US Warszawa-Ursynów („Współpraca z lokalnymi mediami"), Drugi US Łódź- Bałuty („Obsługa osób niepełnosprawnych") i US w Wołowie („E-stanowisko, umożliwiające wysyłanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną").

Zwycięzców konkursu wyłoniono spośród 62 urzędów, które nadesłały formularze zgłoszeniowe z wypełnioną ankietą oraz opisem praktyki z zakresu obsługi klienta, która zdaniem urzędu zasługuje na wyróżnienie i upowszechnienie.

Konkurs „Profesjonaliści w służbie obywatelom", zainicjowany w 2013 r. przez Szefa Służby Cywilnej, służy popularyzacji wśród urzędów administracji publicznej działań i rozwiązań poprawiających jakość obsługi i zwiększających satysfakcję ich klientów. Założeniem jest wsparcie rozwoju nowoczesnej i profesjonalnej administracji rządowej, a także poprawa jej wizerunku w społeczeństwie.
 

Powiązane linki

«Powrót