12 listopada w Ministerstwie Finansów odbyła się konferencja z udziałem wiceministra finansów Jacka Kapicy na temat zmian dotyczących obsługi „dużych" podatników. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele instytucji finansowych, które będą obsługiwane przez wyspecjalizowany urząd skarbowy o zasięgu krajowym. Było to kolejne z cyklu spotkań organizowanych na terenie całego kraju.
Konferencja była poświęcona zmianom związanym z reformą Administracji Podatkowej, dotyczącym obsługi podatników rozliczających się w wyspecjalizowanych urzędach skarbowych. Zmiany, wchodzące w życie 1 stycznia 2016 r., będą oznaczać reorganizację relacji Administracji Podatkowej z podatnikami. Dotyczą one m.in. instytucji finansowych, które staną się klientami jednego wyspecjalizowanego urzędu skarbowego o zasięgu krajowym z siedzibą w Warszawie.
Podczas spotkania omówione zostały aspekty związane z koncentracją wyspecjalizowanych urzędów skarbowych na kluczowych podatnikach, cele wprowadzanych zmian, korzyści dla podatników oraz narzędzia wsparcia dedykowane konkretnym grupom podmiotów. Zaprezentowane zostały nowe standardy pracy Administracji Podatkowej w świadczeniu usług podatnikom, zakładające m. in. wsparcie podatnika w indywidualnej sprawie.
Przeczytaj relację z konferencji na stronie Administracji Podatkowej.
UWAGA! Przesunięcie terminu wejścia w życiu ustawy o administracji podatkowej.